سایت خبری و آموزشی هایمن

ساخت وبلاگ

سیستم تعلیق بخشی از زیر بندی خودرو است که از انتقال ارتعاشات و تکان های ناشی از حرکت خودرو در جاهای نا هموار به بدنه و سرنشینان خودرو جلوگیری می کند. سیستم تعلیق به مجموع ستون ها، کمک فنر ها، چرخ ها و اتصالات چرخ ها می گویند که دو وظیفه ی اصلی بر عهده دارد:

  1. دریافت نیروی وارد بر خودرو ناشی از ارتعاشات و نوسان هایی از جرکت در سطوح مختلف
  2. بهبود عملکرد چرخ ها و ایجاد اصطلاک مناسب در لاستیک و در نتیجه کنترل راحت تر خودرو

در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر سیستم تعلیق آفرود و انواع سیستم های تعلیق آفرود خواهیم پرداخت.

اجزای تشکیل دهنده سیستم تعلیق

اجزای تشکیل دهنده سیستم تعلیق

سیستم تعلیق خود به تنهای یک دستگاه یا یک قطعه نیست بلکه از چندین قطعه ساخته شده است که در این قسمت از مقاله به معرفی اجزای تشکیل دهنده سیستم تعلیق خواهیم پرداخت.

  • رینگ
  • لاستیک
  • فنرها : اصلی ترین قسمت سیستم تعلیق در خودرو فنر ها هستند که بسته به نوع سیستم تعلیق در خودرو های متفاوت است. از انواع فنر های مورد کاربرد در خودرو های آفرود می توان به فنز تخت، فنر لول و فنر پیچشی اشاره کرد.
  • دمپر یا کمک فنر : از دیگر اجزای مهم سیستم تعلیق خودرو های می توان به کمک فنر های آن اشاره کرد که وظیفه جذب ضربات ناشی از حرکت در مسیر های نا هموار را دارد.
  • میل تعادل یا میل موجگیر
  • میل رابط: رابط بین سیستم تعلیق با چرخ ها به وسیله یک میل رابط حفظ می شود.
  • سیبک: سیبک وظیفه اتصال سیستم تعلیق به بدنه ی خودرو را به صورت محکم را بر عهده دارد. این قطعه یک گوی فلزی دسته دار است که درون محفظه ی فولادی قرار گرفته است که دور آن به لاستیک پوشانده شده است و در داخل آن گردش می کند
  • بوش: بوش نیز قطعه ای است که مانند سیبک وظیفه اتصال قطعات مختلف را در سیستم تعلیق بر عهده دارد با این تفاوت که قطعاتی که به وسیله ی بوش به یکدیگر وصل شده اند فقط در یک جهت می توانند حرکت کنند.
  • طبق: طبق قطعه ی بسیار مستحکمی است که شاسی را به سیستم تعلیق وصل کرده است.

انواع سیستم تعلیق برای آفرود

انواع سیستم تعلیق برای آفرود

هر خودرو به صورت جداگانه دارای دو سیستم تعلیق در عقب و جلوی آن است و در زمان بیان خصوصیات فنی خودرو، سیستم تعلیق آن به صورت جداگانه نام برده می شود. به صورت خلاصه سیستم های تعلیق عقب یا سیستم تعلیق جلو به صورت جدا گانه کار می کنند و با توجه به نوع خودرو و وزن آن می توان از سیستم تعلیق های مختلفی استفاده کرد. در این قسمت از مقاله به بررسی انواع سیستم تعلیق های مناسب برای خودرو های آفرود خواهیم پرداخت.

سیستم تعلیق مستقل

سیستم تعلیق مستقل

در این نوع از سیستم تعلیق هر چرخ به طور جداگانه به صورت مستقل نوسان می کنند و این نوسانات بر روی چرخ های دیگر هیچ تاثیری نمی گذارد. بنابراین زمانی که به یک چرخ ضربه وارد می شود، فقط آن چرخ به ارتعاش در می آید و بر چرخ دیگر هیچ نیرویی وارد نمی شود. سیستم های تعلیق مستقل به دلیل این که تاثیری بر روی چرخ های دیگر وارد نمی کند از سیستم های تعلیق ثابت بسیار نرم تر هستند.

سایت خبری و آموزشی هایمن...
ما را در سایت سایت خبری و آموزشی هایمن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ثنا sanaelhamiiiiii بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 29 آبان 1401 ساعت: 14:21

یکی از ضرورت های بشریت قرار گرفتن در دمای معتدل و مطلوب است چرا که در دما های بسیار سرد و در دما های بسیار گرم بدن واکنش های غیر عادی از خود بروز می دهد. برای مثال شما در هوای گرم تابستان به دنبال خنک ترین مکان هستید و در زمستان به دنبال گرمای لذت بخش هستید.

پیشرفت تکنولوژی کار بشریت را بسیار آسان کرده است. به وجود آمدن کمپانی های کولر سازی مانند کمپانی بزرگ و به نام جنرال گلد از پیشرفت قابل توجه تکنولوژی به شمار می رود. کولر گازی های جنرال گلد به دو صورت تک حالته با قایلیت سرمایشی و دو الته با قابلیت های سرمایشی و گرمایشی تولید و روانه بازار می شوند.

کولر گازی جنرال گلد

کولر گازی جنرال گلد یکی از معروف ترین و پر فروش ترین کولر های گازی در سطح جهان به خصوص ایران است. در فصل های گرم سال تهویه مطبوع محیط ، خنک کردن خانه ها ، مراکز خرید، دفتر ها ، شرکت ها ، بیمارستان ها و… با حذف گرمای عذاب آور و همچنین گرم و مطلوب کردن محیط خانه در فصل های سرد سال از جمله کارایی کولر های جنرال گلد با قابلیت دو حالته به شمار می روند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید فرایند خنک شدن با تبخیر سیال به نام مبرد انجام می شود و این فرایند سبب خنک شدن محیط مورد نظر شما می شود. به گونه ای که  تهویه مطبوع به سرعت گاز را به مایع تبدیل می کند و دوباره با استفاده از مواد شیمیایی که هوای گرم را از داخل خانه شما خارج می کند، باز می گردد. سپس دوباره به سمت خارج فرستاده می شود. به زبان ساده، یک سیستم تهویه مطبوع دما، رطوبت و کیفیت هوا را در فضاهای داخلی کنترل می کند.

کولر گازی های جنرال گلد انرژی خود را از سوختن گاز R410 به دست می آورد. این گاز بسیار کم مصرف است. کولر گازی های جنرال گلد بسیار پر قدرت، کم صدا و بسیار مقرون به صرفه هستند. جنرال گلد تکنولوژی تایلند است که در کشور ژاپن ساخته و به سراسر دنیا عرضه می گردد. طبق تحقیقات نشان داده شده کولر های جنرال گلد در سال ۱۴۰۰ واردات بسیار زیادی در ایران داشته است.

کولر گازی های برند جنرال گلد در سال ۲۰۲۱ در انواع مختلف عبارتند از :

  • پلاتینیوم
  • سوپر
  • آلترا
  • ویتالی در طرح های دیواری، ایستاده، داکت اسپلیت ساخته و روانه بازار می شوند.

جنرال گلد یکی از نو آورترین کارخانه های تولید دستگاه های تهویه مطبوع در کشور چین است. کارخانه جنرال گلد بهترین تهوبه مطبوع، سرمایش، گرمایش با جنس بدنه عالی و امکانات کاربردی را تولید می‌کنند که رضایت مشتری را به صورت حرفه ای جلب می کنند.

همان طور که می دانید هدف اصلی کمپانی ها و نمایندگی های جنرال گلد رضایت مشتریان است. از این رو شما می توانید اطمینان کافی از کیفیت محصولات جنرال گلد به خصوص کولر های جنرال گلد داشته باشید و با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.

این روز ها بازار کسانی که جنس های تقلبی روانه بازار می کنند بسیار داغ است و ممکن است جنس های تقلبی را به تضمین اصل بودن به شما دهند و سپس شما را متهم کنند. از این رو بهتر است با تحقیق جنس های اصل را پیدا و تهیه کنید. یکی از سایت های فروشگاهی که برند اصل کولر های گازی جنرال گلد را به فروش می رساند جنرال گلد است که شما می توانید با خیالی اسوده و ضمانت اصل بودن محصول خود را خریداری کنید.

کولر گازی جنرال گلد

کولر گازی جنرال گلد محصول کدام کشور است؟

جنرال گلد یکی از معروف ترین و بهترین برند های موجود در بازار است که بهترین کیفیت را به مشتریان ارائه می دهد از این رو از پر فروش ترین محصولات موجود در بازار به شمار می روند. کولر گازی جنرال گلد ساخت کشور چین تحت لیسانس کشور تایلند با کمپرسور توشیبا است این محصول در ایران از فروش فوق العاده بالایی به دلیل کارایی فوق العاده آن دارد.

همچنین بهتر است بدانید کولر های جنرال گلد در کشور هند نیز توسط ETA جنرال گلد Pvt تولید و به بازار عرضه می شوند. هر دو کشور بهترین محصول را با بهترین کیفیت روانه بازار می کنند. ETA  یک مشارکت سه طرفه بین فوجیتسو جنرال گلد و گروه    ETA-Asco  مستقر در دبی با دفتر مرکزی در چنای است. جنرال بهترین برندی است که در این کشور های یاد شده با بهترین و تقریبا با کیفیت یکسان به مشتریان عرضه می شوند.

منبع: https://general-gold.ir/what-country-is-the-general-gold-gas-cooler/

سایت خبری و آموزشی هایمن...
ما را در سایت سایت خبری و آموزشی هایمن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ثنا sanaelhamiiiiii بازدید : 114 تاريخ : شنبه 21 آبان 1401 ساعت: 15:24

آزمایش ژن BRCA یک آزمایش خون است که برای تعیین اینکه آیا تغییراتی (جهش) در DNA خود دارید که خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد یا خیر انجام می شود. جهش در هر یک از ژن های سرطان سینه – BRCA1 یا BRCA2 – به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.

آزمایشات های سرطان سینه

نمونه هایی که در طی بیوپسی، آزمایش خون یا سایر آزمایشات جمع آوری شده اند به آزمایشگاه آسیب شناسی فرستاده می شوند. یک پاتولوژیست، پزشکی که از آزمایش‌های آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری‌هایی مانند سرطان استفاده می‌کند، به نمونه‌ها نگاه می‌کند و ممکن است آزمایش‌های ویژه دیگری را برای کمک به طبقه‌بندی بهتر سرطان انجام دهد. این آزمایش‌ها همچنین می‌توانند به انتخاب داروهای خاصی کمک کنند که ممکن است برای سرطان شما بهتر عمل کنند. این دارو گاهی اوقات پزشکی دقیق یا شخصی نامیده می شود زیرا برای ویژگی های سرطان شما دقیق است.

نتایج این آزمایشات در یک گزارش پاتولوژی توضیح داده می شود که معمولاً ظرف یک یا دو هفته در دسترس است. اگر در مورد نتایج پاتولوژی یا هر آزمایش تشخیصی سؤالی دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

آزمایشات-های-سرطان-سینه

آزمایش برای پروتئین های خاص روی سلول های تومور

آزمایش‌های آزمایشگاهی برای جستجوی پروتئین‌های خاصی روی سلول‌های سرطانی انجام شود. پروتئین های گیرنده هورمونی: همه سرطان های سینه برای گیرنده های هورمونی (پروتئین ها) آزمایش می شوند. به طور خاص، سرطان برای گیرنده استروژن (ER) و گیرنده پروژسترون (PR) آزمایش می شود.

پروتئین HER2: همه سرطان‌های مهاجم سینه برای پروتئین HER2 آزمایش می‌شوند تا ببینند آیا مقدار زیادی از آن ساخته شده است یا خیر. اگر مشخص نباشد که چه مقدار پروتئین HER2 وجود دارد، سلول‌های سرطانی سینه ممکن است تحت آزمایش مولکولی برای تغییرات ژنی قرار بگیرند تا ببینند چند نسخه از ژن HER2 ساخته می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد ژن و پروتئین HER2 به وضعیت سرطان پستان HER2 مراجعه کنید.

پروتئین PD-L1: افراد مبتلا به سرطان سینه سه گانه منفی پیشرفته یا متاستاتیک ممکن است بافت سرطانی خود را برای پروتئین PD-L1 آزمایش کنند، که می تواند نشان دهد که آیا سرطان به درمان با داروهای ایمونوتراپی خاص همراه با شیمی درمانی پاسخ می دهد یا خیر.

 

آزمایشات مولکولی برای تغییرات ژنی

در برخی موارد، پزشکان ممکن است تغییرات ژنی خاصی را در سلول‌های سرطان سینه آزمایش کنند که می‌تواند به این معنی باشد که داروهای هدفمند خاص یا داروهای ایمونوتراپی ممکن است به درمان سرطان کمک کنند.

این آزمایشات مولکولی را می توان بر روی بافتی که در طی بیوپسی یا جراحی سرطان سینه گرفته شده است، انجام داد. اگر نمونه بیوپسی خیلی کوچک باشد و تمام آزمایشات مولکولی را نتوان انجام داد، آزمایش ممکن است روی خونی که از ورید گرفته شده است، درست مانند خونگیری معمولی انجام شود. این خون حاوی DNA سلول های تومور مرده است که در جریان خون افراد مبتلا به سرطان سینه پیشرفته یافت می شود. به دست آوردن DNA تومور از طریق خونگیری گاهی اوقات “بیوپسی مایع” نامیده می شود و می تواند مزایایی نسبت به نمونه برداری سوزنی استاندارد داشته باشد که می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.

آزمایشات-مولکولی-برای-تغییرات-ژنی

برخی از ژن هایی که ممکن است برای آنها آزمایش شود عبارتند از:

جهش‌های BRCA1 و BRCA2: برای زنان مبتلا به سرطان پستان پیشرفته HER2 منفی، ممکن است پزشک شما (نه سلول‌های سرطانی) را برای جهش ارثی BRCA1 یا BRCA2 (تغییر ژن) آزمایش کند.

جهش ژن PIK3CA: سلول های سرطانی که دارای فرم خاصی از پروتئین PI3K هستند می توانند به رشد آنها کمک کنند. این پروتئین از یک تغییر غیر طبیعی ژن PIK3CA ناشی می شود. اگر سرطان سینه شما دارای گیرنده هورمونی مثبت و HER2 منفی است و سلول های سرطانی پستان این تغییر ژنی خاص را نشان می دهند، ممکن است از داروی هدفمند آلپلیسیب (Piqray) همراه با داروی هورمونی فولوسترانت (Faslodex) استفاده شود.

آزمایش MSI و MMR: سلول‌های سرطان سینه ممکن است برای بررسی سطوح بالای تغییرات ژنی به نام ناپایداری ریزماهواره (MSI) آزمایش شوند. همچنین ممکن است آزمایش انجام شود تا ببیند آیا سلول های سرطانی در هر یک از ژن های ترمیم عدم تطابق (MMR) (MLH1، MSH2، MSH6 و PMS2) تغییراتی دارند یا خیر.

بار جهش تومورTMB) ): اندازه گیری تعداد جهش های ژنی (تغییرات) در داخل سلول های سرطانی است. سلول های سرطان سینه که دارای جهش های ژنی زیادی هستند (TMB بالا) ممکن است بیشتر به عنوان غیر طبیعی شناخته شوند و توسط سیستم ایمنی بدن مورد حمله قرار گیرند.

ژن های همجوشی NTRK: برخی از سلول های سرطان سینه ممکن است تغییراتی در یکی از ژن های NTRK داشته باشند. این تغییرات ژنی گاهی می تواند منجر به رشد سرطان شود. لاروترکتینیب (Vitrakvi) و انترکتینیب (Rozlytrek) داروهایی هستند که پروتئین های ساخته شده توسط ژن های غیر طبیعی NTRK را هدف قرار می دهند و ممکن است گزینه هایی برای افراد مبتلا به سرطان پستان پیشرفته باشند.

منبع: https://limateb.com/blood-tests-for-breast-cancer/

سایت خبری و آموزشی هایمن...
ما را در سایت سایت خبری و آموزشی هایمن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ثنا sanaelhamiiiiii بازدید : 103 تاريخ : پنجشنبه 5 آبان 1401 ساعت: 18:12